Scotch Whisky Investments – Hidden collection brand video
Een cinematische uitdaging
“Binnenkort openen wij de deuren van ons nieuwe museum in het complex van Scotch Whisky Investments waarin de zeldzame collectie van Valentino Zagatti komt te staan. Kunnen jullie hier een cinematische promotievideo voor maken?” Deze uitdaging hebben we met beide handen aangegrepen. Eerst hebben we een toffe storyline gemaakt en de shots op locatie uitgedacht. De shoot die daarop volgde vroeg veel creativiteit van onze crew. De ruimte was nog niet helemaal klaar en ze hadden met veel spiegeling door het vitrine glas te maken. Maar eind goed al goed en de draaidag, of beter gezegd, nacht, is in stijl afgesloten met een mooi glas whisky. Al in al, een geslaagde videoproductie.
QuickWorks – bedrijfsfilm
Video is moeilijk?!
Voor de meeste van onze klanten blijkt die uitspraak maar al te waar. Voordat ze ons kennen, tenminste. Iedereen is het erover eens dat video noodzakelijk is voor het groeien en stimuleren van je bedrijf, het verhogen van sales en naamsbekendheid, vergroten van de betrouwbaarheid, vindbaarheid en expertstatus van je bedrijf en een geweldige tool is binnen sales, marketing, beurzen en presentaties. En toch wordt het opzetten van een videoproductie als lastig ervaren. Want waar begin je nu eigenlijk? Wij snappen dat probleem maar al te goed. Zo goed zelfs, dat we het centraal hebben gezet in onze eigen bedrijfsfilm. Natuurlijk op onze eigen manier, met een flinke knipoog!
Music all in Videocampagne
Veel gave video content
Nadat Jan via een vraag op zijn LinkedIn bij ons uit kwam kon hij, na meerdere verwijzingen, niet meer om ons heen. De originele vraag was één corporate video met voor elke afdeling een header video, productvideo’s en vier specials. Oftewel, veel videocontent. We kwamen er al snel samen achter dat Music All In meer baat had bij andere videoproducties. Binnen het afgesproken jaarbudget zijn we aan de slag gegaan en ontworpen de videostrategie van Music All in. De brainstormsessies stonden aan de basis van de storylines van de verschillende video’s. De service film was een creatieve uitdaging en is gedaan met een crew van vier personen; camera, geluid, assistentie en focus puller om de steadicam opnames goed te laten verlopen. Verder is er een acteur gecast en heeft Music All In zelf de muziektrack gecomponeerd en ingespeeld. De video content is succesvol op de socials en de website ingezet.
RuhrGold – Mini Docu Trailer
Uniek Pilsverhaal
“Het verhaal van RuhrGold pils is uniek door zijn historie, locatie en ambachtelijk productieproces, dat willen we overbrengen aan de horeca met een pakkende documentaire. Kunnen jullie deze film voor ons maken in een tijdsbestek van 2 maanden?” Dat was de vraag aan QuickWorks. Zoals je kunt zien hebben we daar ja op gezegd. Een goed begin is het halve werk. Dat betekend dat we ons hebben ingeleefd in het verhaal van dit pils en een storyline voor deze docu hebben geschreven. Daarbij hebben we ook rekening gehouden met de bijzondere manier waarop de docu ingezet zou gaan worden. De full version van 20 minuten staat op deze pagina en de teaser van 1,5 minuut in het Ons werk overzicht.
Desch Cinematische trailer
De stappen van de productie
Voor Desch hebben we eerder mooie projecten met een cinematische insteek mogen doen, waaronder de bedrijfsfilm. Voor hun campagne “The Art of Recycled Plastic“ moest een film komen, compleet in de stijl van een cinematische trailer. Dit betekende acteurs, een toffe locatie, goed licht en een strakke montage. Vanaf het eerste moment zijn we vol overtuiging aan de slag gegaan. Nadat in overleg het script en de voice over bedacht waren, is er een shotlist bedacht waarbij tot op de seconde de video is uitgewerkt. Een toffe locatie werd gescout en van tevoren bezocht om eventuele mogelijkheden en beperkingen vooraf te onderzoeken. Er werden door QuickWorks meerdere acteurs gecast, waarbij er voor elke acteur of actrice een aparte brieifing kwam voor kleding en visagie.
Alsys – Cinematische commercial
Meerdere video’s, één project
Bij Alsys International zochten ze naar een manier om met video hun nieuwe laboratory automation robot te promoten. Naast een video over de voordelen en de werking van de robot, ook moest er ook een strakke commercial komen, die de aandacht zou trekken en die Alsys in kon zetten op de website en social media. Een “Auto commercial gevoel“, maar dan met betrekking tot de robot. In een dag tijd wist QuickWorks de commercial te draaien. De robot werd in een aparte, verduisterde ruimte gezet en speciaal uitgelicht met behulp van een lichtman. Met twee cameramannen is vervolgens slim te werk gegaan om zoveel mogelijk toffe shots van de robot te kunnen maken. De Voice over en muziek maken de commercial helemaal af. Binnen de opdracht is ook een explainer video opgenomen, waarin een acteur de robot introduceert aan klanten. Samen met de fotografie die QuickWorks verzorgd heeft, kreeg Alsys International een mooi pakket aan content die ingezet kon worden voor de verkoop van de lab automation robot.
Asantiaro – Sportieve brandfilm
Sport branding
Als nieuw merk binnen de sportbranch was Asantiaro op zoek naar een video die goed de identiteit van het merk weergeeft en waar ze voor staan. Het moest een video worden geschikt voor de website en voor social media, die de aandacht trekt, het merk goed weergeeft en vooral heel duidelijk de stijl van Asantiaro laat zien. In een waanzinnige sportlocatie gingen de twee cameramannen van QuickWorks samen met de figuranten aan de slag om zoveel mogelijk mooie shots te maken. De video is een combinatie van stoere muziek, goede belichting, snelle montage en goed uitgedachte shots. Met deze opdracht heeft Asantiaro een video waarmee ze hun merk heel duidelijk in de markt zetten! Wil je ook aan de slag met een videoproductie laten maken? wij helpen je daar graag bij!
Maak jouw bedrijf sterker met Google’s 3-H model!
De mensen van Google weten als geen ander hoe ze het publiek moeten binden met zeer uiteenlopende soorten content. Dit is geen toeval of geluk, maar planning. Gelukkig voor ons waren de mensen in Silicon valley niet te beroerd om hun geheim aan ons te verklappen. Zo kunnen we jouw bedrijf sterker maken met hun 3-H model!
Een brandfilm: jouw verhaal meteen nummer 1!
Met een brandfilm maak je een onvergetelijke eerste indruk op jouw doelgroep. Daar ben je naar op zoek. Door de juiste eerste impressie te maken kiezen mensen sneller voor jouw bedrijf. Je vergroot jouw verkoop, versterkt jouw verhaal en laat jouw bedrijf groeien met een sterke visuele brandfilm!
Een drone gebruiken in je bedrijfsfilm? 1 sterk communicatiemiddel!
Je hebt misschien wel eens gehoord van drone video als een leuke hobby voor techneuten of fotografen. Maar wist je dat een erg sterke tool kan zijn binnen jouw videomarketing? Vanuit de lucht krijg je namelijk hele andere beelden dan vanaf de grond. En die beelden kunnen een ontzettende aanwinst zijn voor jouw bedrijfsfilm.
Maak een professionele bedrijfsvideo in 4 makkelijke stappen!
Een professionele bedrijfsvideo, dat wil je! Het zorgt er niet alleen voor dat mensen het juiste gevoel krijgen bij jouw bedrijf, maar het zorgt er ook voor dat jouw boodschap het beste blijft hangen bij de kijker. Maar hoe maak je eigenlijk een bedrijfsvideo? Dat leggen we in dit blog graag aan je uit!
Hoe maak je een script voor een bedrijfsvideo? 8 Praktische tips!
Een goede bedrijfsvideo begint natuurlijk met een fantastisch verhaal. En dat verhaal bedenk je niet zomaar. Maar hoe maak je nu eigenlijk het script voor jouw bedrijfsfilm?
De complete guide voor krachtige videomarketing
Video, je kan er simpelweg niet meer omheen. Als je jouw bedrijf serieus neer wilt zetten in de markt dan zal je een goede videomarketingstrategie moeten hebben. Maar wat houdt dat nou helemaal in? In deze guide zullen we je alles vertellen over videomarketing zodat jij er straks mee aan de slag kan. We hopen dat je na het lezen een goed beeld hebt van de mogelijkheden, vormen en het nut van videomarketing zodat je jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen.