Met een brandfilm maak je een onvergetelijke eerste indruk op jouw doelgroep. Daar ben je naar op zoek. Door de juiste eerste impressie te maken kiezen mensen sneller voor jouw bedrijf. Je vergroot jouw verkoop, versterkt jouw verhaal en laat jouw bedrijf groeien met een sterke visuele brandfilm!
Wat is een Brandfilm en wat heb je eraan?
Brand Films zijn een zeer effectieve marketingtool voor bedrijven om hun merk of product te promoten. Ze kunnen een emotionele band met het publiek creëren en helpen bij de ontwikkeling van het merk of product door de juiste boodschap, beeldtaal en distributiekanalen te kiezen. Het gebruik van de juiste beelden, muziek en voice over zal helpen dit te bereiken. Op deze manier kan de brand film helpen bij het ontwikkelen van een vertrouwensband tussen jouw merk en het grote publiek. Hoe meer vertrouwen je hebt met het publiek, des te sneller ze overgaan tot verkoop of je aanbevelen bij kennissen en vrienden. Een brandilm moet je eigenlijk zien als een visuele presentatie van jouw merk. Mensen die nog nooit van jouw bedrijf gehoord hebben moeten in één keer duidelijk hebben waar je voor staat. Je hoeft in een brandfilm nog niet helemaal precies uit te leggen hoe jouw bedrijf in elkaar zit of welke diensten je aanbiedt, al kan je hier al wel een beetje naar hinten. Met een brandfilm ben je eigenlijk bezig om jouw potentiele klanten kennis te laten maken met jouw corporate identity, zodat zij enthousiast worden over jouw bedrijf, nog voordat ze ook maar iets over jouw product of dienst kennen.
Jouw merk in 60 Seconden!
Een brandfilm moet ervoor zorgen dat jij in een korte tijd jouw publiek overtuigt met jou in zee te willen gaan. Hoge kwaliteit en jezelf onderscheiden zijn belangrijk. Je wilt jouw video ook niet te lang maken. Je moet in een paar treffende beelden en woorden kunnen uitleggen wat jou uniek maakt. Dat komt het sterkst over. Houdt je video kort, rond de minuut. Wil je groeien met je bedrijf, maak dan van jouw brandfilm het fundament van je marketing. Bouw alles eromheen. In 60 seconde leg jij jouw hele branding uit en weten mensen meteen waarom ze met jou moeten werken!
Lees hier alles over Brandfilms!
Val op met een sterke brandfilm!
Service en kwaliteit biedt iedereen. Het klinkt hard, maar veel zaken waarvan je denkt dat je in uitblinkt, doet de concurrent net zo goed. Het is belangrijk om door te hebben wat jouw verhaal is en waar jij echt uniek in bent. Op die manier spring je echt boven de concurrentie uit. Als je echt weet te vertellen waar jouw bedrijf uniek in is, dan zijn mensen sneller geneigd om bij jou aan te kloppen. Je mag daarin echt wel een beetje brutaal zijn en jezelf uitspreken. Wat het verhaal van jouw brandfilm ook wordt, onthoud deze twee gouden regels:
- Less is more
- Show! Don’t tell
Een brandfilm is geen gewoon verkooppraatje, maar een visitekaartje
Met een brandfilm moet je de kijker raken. Ze moeten het gevoel krijgen dat ze bij jouw bedrijf een ervaring gaan meemaken die ze nergens anders krijgen. De meerwaarde van jouw merk moet meteen zichtbaar worden. Dat is nogal een verantwoordelijkheid. Dan kom je er niet met de standaard verkooppraatjes. Maar als je wel die juiste snaar weet te raken bij jouw doelgroep, dan gaat een sterke brandfilm jou ontzettend veel opleveren:
- Men het gevoel geven dat ze wel met jou in zee moeten gaan
- Wek verlangen op bij jouw klant
- Laat je waarde zien
- Versterkt jouw positie als expert
- Onderscheidt je van de concurrent
De drie gouden tips voor het maken van een brand film
- Sterk verhaal: Een goede brand film valt of staat met een goed verhaal. Je kan het verhaal van jouw bedrijf en merk delen, de kernwaardes, wat jouw bedrijf speciaal en uniek maakt, en als klap op de vuurpijl wat bijzondere projecten of prestaties laten zien. Dat moet dan wel goed aan elkaar verworven door middel van meeslepende scenes en een goede voice over tekst. Zo bindt je klanten aan jouw verhaal.
- Cinematic Quality: Een brand film moet professioneel gemaakt zijn en een hoge productiewaarde hebben. Meeslepende beelden zijn vaak de sleutel om jouw klanten betrokken te houden. Een professionele voice-over vertelt het verhaal van jouw bedrijf. hoe meer klasse de film uitstraalt, des te meer dat overstraalt op het imago van jouw bedrijf.
- Een boodschap die overtuigt: De brand film moet een sterke boodschap hebben die van toepassing is op zowel het merk als de doelgroep. De boodschap moet op een interessante en meeslepende manier worden overgebracht. Het is het beste om geen meerdere boodschappen of subboodschappen te doen in de film. Neem alleen hetgeen waar het bedrijf om draait. Eventueel kunnen meer films gemaakt worden over deze subkopjes.