één uitstraling
Ons werd gevraagd om van elke business unit een korte film te maken met daarnaast een totaalfilm. Het was belangrijk dat de nieuwe huisstijl terug kwam in de film (een uitstraling). Gezien de doorlooptijd van het project, en de geografische ligging van de diverse bedrijven was het nog een hele klus om het klaar te krijgen, maar uiteraard is het ons weer gelukt.
Super Koerier
Een koerierdienst die overal ter wereld producten ophaald en levert is bijzonder. Zo ook deze film, dien een inkijkje geeft in wat dit voor de klanten van Wings betekend.
Toffe storyline
Voor de branding campagne van de Pina Colada Chrysant van Dümmen Orange werd ons gevraagd een stoere video te maken, gericht op bloemisten. Een video die het stoere en karakter van de Pina Colada verbeeld. De relatie die we samen hebben opgebouwd zorgde ervoor dat we de vrije hand kregen om een toffe storyline te maken, acteurs, props en locaties te casten. De video is volop online ingezet op allerlei kanalen waaronder Cinefleur magazine.
Vakmanschap
Een echt metaalbedrijf, waar het gaat om vakmanschap, kwaliteit en betrouwbaarheid. In deze film staan die drie eigenschappen en de mensen er achter centraal. De opdrachtgever was zo blij met de film dat deze prominent op de homepage van de hun website is geplaatst onder vermelding van onze naam.
Reinventing the Office
Hoe maak je van een saai kantoor een leuk kantoor, waar je eigenlijk niet meer weg wilt. In opdracht van het reklame buro hebben we voor AM een Commercial en fotografie gedaan. Het decor is door onszelf gebouw, en de set was in het kantoor naast QuickWorks (wel zo makkelijk). In totaal waren er zeven figuranten, waarvan enkelen een dubbelrol hadden. De commercial moest een depressieve uitstraling hebben, een kantoor waar je eigenlijk zo snel mogelijk weg wilt. In combinatie met het juiste licht is het een “heel leuke” commercial geworden.
Dag vol Spanning
Maak een film van een product dat eigenlijk nog niet helemaal klaar is. Dat was de opdracht die we kregen van Voltime. Verder moest er ook een drone shot in de film, en als jullie er dan toch zijn maak dan ook even de fotografie voor de website. Het liefst natuurlijk alles in een dag draaien, vroeg beginnen en laat eindigen. Gelukkig kunnen we als QuickWorks terugvallen op heel veel hands-on ervaring, waardoor ook dit project, met een wel zeer korte doorlooptijd tot een goed einde is gebracht. Inmiddels is de nieuwe website in de lucht, gevuld met mooie content die op een dag is geschoten door QuickWorks.
Mannen speelgoed
Maak een bedrijfsfilm waarin het stoere, het grootse, maar ook techniek en kwaliteit naar voren komen. Eigenlijk was het voor ons alleen nog zaak om niet aangereden te worden tussen al dat geweld, de rest ging bijna vanzelf. Wel moesten we opletten dat het geen stoffige film werd, en er moest vanuit de lucht gefilmd worden. Onder de rook van Amsterdam werd dat dus geen drone, maar een vliegtuigje.
Zakken vullen
Soms kom je van de ene klant bij de andere terecht, zo ook bij Votech. Ze hadden de Van Egmond film gezien, omdat ze daar machine leveren voor het afvullen van zakken tuingrond, en wilden ook zo’n film. Niet lang daarna waren we aan het werk voor Votech. De tijd vliegt, want, de tweede revisie van de film is net de deur uit.