Desch - De Denker

Sector

MKB

Soort

Cinematische trailer

Desch security standing next to truck being loaded
Man closing up box with light coming out of it

De stappen van de productie

Voor Desch hebben we eerder mooie projecten met een cinematische insteek mogen doen, waaronder de bedrijfsfilm. Voor hun campagne “The Art of Recycled Plastic“ moest een film komen, compleet in de stijl van een cinematische trailer. Dit betekende acteurs, een toffe locatie, goed licht en een strakke montage.

Vanaf het eerste moment zijn we vol overtuiging aan de slag gegaan. Nadat in overleg het script en de voice over bedacht waren, is er een shotlist bedacht waarbij tot op de seconde de video is uitgewerkt. Een toffe locatie werd gescout en van tevoren bezocht om eventuele mogelijkheden en beperkingen vooraf te onderzoeken. Er werden door QuickWorks meerdere acteurs gecast, waarbij er voor elke acteur of actrice een aparte briefing kwam voor kleding en visagie.

Desch set behind the scenes crew
Desch behind the scenes camera crew

De set

QuickWorks stond voor deze productie op set met twee cameramannen, een fotograaf voor BTS fotografie, een lichtman met assistent, een visagiste, meerdere acteurs, catering en productie ondersteuning voor de planning en aansturing van acteurs. Het was een lange draaidag met veel custom made props, en als kers op de taart het beeld van de “De Denker“, en aan het einde van de dag ging de QuickWorks crew met een voldaan gevoel weer naar huis.

De postproductie

Toen begon de postproductie, waarin we de geschoten beelden gecombineerd hebben met de voice over en zowel kleur als geluid flink onder handen hebben genomen. Het resultaat? Een video waar we als QuickWorks heel trots op zijn, maar die ook door de klant erg goed is ontvangen. De video is inmiddels gebruikt in online promoties, op het YouTube kanaal van de klant en tijdens een beurs vertoond. De reacties zijn tot nu toe zeer positief. Wil je ook aan de slag met een videoproductie laten maken? wij helpen je daar graag bij!

Wat was onderdeel van deze filmproductie

  • Brainstorm met opdrachtgever

  • Story outline

  • Scripting

  • Locaties

  • Productie voorbereiding en briefing

  • Spotten (opnames voorbereiden op locatie)

  • Shotlists

  • Figuranten

  • Voice over

  • Meer camera registratie

  • Opname crew : 3 cameramannen, regisseur en gaffer (licht professional)

  • Beeldselectie

  • Film editing

  • Color grading

  • Muziek en geluidseffecten

  • Meerdere preview rondes

  • Interne premiere van de film met opdrachtgever

Behind the scenes camera crew at Desch shoot

De stappen van de productie

Voor Desch hebben we eerder mooie projecten met een cinematische insteek mogen doen, waaronder de bedrijfsfilm. Voor hun campagne “The Art of Recycled Plastic“ moest een film komen, compleet in de stijl van een cinematische trailer. Dit betekende acteurs, een toffe locatie, goed licht en een strakke montage.

Vanaf het eerste moment zijn we vol overtuiging aan de slag gegaan. Nadat in overleg het script en de voice over bedacht waren, is er een shotlist bedacht waarbij tot op de seconde de video is uitgewerkt. Een toffe locatie werd gescout en van tevoren bezocht om eventuele mogelijkheden en beperkingen vooraf te onderzoeken. Er werden door QuickWorks meerdere acteurs gecast, waarbij er voor elke acteur of actrice een aparte brieifing kwam voor kleding en visagie.

Desch set behind the scenes crew

De set

QuickWorks stond voor deze productie op set met drie cameramannen, een lichtman met assistent, een visagiste, meerdere acteurs, catering en productie ondersteuning om op de planning te letten, acteurs aan te sturen en waar nodig te helpen. Een lange draaidag met veel van tevoren geregeld en custom made props, waarvan het beeld van “De Denker“ de kroon op de taart is, ging de QuickWorks crew voldaan naar huis.

De postproductie

Toen begon de post productie, waarin we de geschoten beelden gecombineerd hebben met de voice over en zowel kleur als geluid flink onder handen hebben genomen. Het resultaat? Een video waar we als QuickWorks heel trots op zijn, maar die ook door de klant erg goed is ontvangen. De video is inmiddels gebruikt in online promoties, op het YouTube kanaal van de klant en tijdens een beurs vertoond. De reacties zijn tot nu toe zeer positief. Wil je ook aan de slag met een videoproductie laten maken? wij helpen je daar graag bij!

Wat was onderdeel van deze filmproductie

  • Brainstorm met opdrachtgever
  • Story outline
  • Scripting
  • Locaties
  • Productie voorbereiding en briefing
  • Spotten (opnames voorbereiden op locatie)
  • Shotlists
  • Figuranten
  • Voice over
  • Meer camera registratie
  • Opname crew : 3 cameramannen, regisseur en gaffer (licht professional)
  • Beeldselectie
  • Film editing
  • Color grading
  • Muziek en geluidseffecten
  • Meerdere preview rondes
  • Interne premiere van de film met opdrachtgever

Wil jij dit ook?

Lees hier meer over hoe wij conceptmatig voor jou te werk gaan.

Direct contact? Bellen is het aller snelst maar je kan ons natuurlijk ook een berichtje sturen of direct een afspraak inplannen

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bekijk ook

Man standing in office setting holding help sign

Reinventing the office – Brandfilm

Reinventing the Office
Hoe maak je van een saai kantoor een leuk kantoor, waar je eigenlijk niet meer weg wilt. In opdracht van het reklame buro hebben we voor AM een Commercial en fotografie gedaan. Het decor is door onszelf gebouw, en de set was in het kantoor naast QuickWorks (wel zo makkelijk). In totaal waren er zeven figuranten, waarvan enkelen een dubbelrol hadden. De commercial moest een depressieve uitstraling hebben, een kantoor waar je eigenlijk zo snel mogelijk weg wilt. In combinatie met het juiste licht is het een “heel leuke” commercial geworden.

The nseen collection in display case

Event promotievideo

Een cinematische uitdaging
“Binnenkort openen wij de deuren van ons nieuwe museum in het complex van Scotch Whisky Investments waarin de zeldzame collectie van Valentino Zagatti komt te staan. Kunnen jullie hier een cinematische promotievideo voor maken?” Deze uitdaging hebben we met beide handen aangegrepen. Eerst hebben we een toffe storyline gemaakt en de shots op locatie uitgedacht. De shoot die daarop volgde vroeg veel creativiteit van onze crew. De ruimte was nog niet helemaal klaar en ze hadden met veel spiegeling door het vitrine glas te maken. Maar eind goed al goed en de draaidag, of beter gezegd, nacht, is in stijl afgesloten met een mooi glas whisky. Al in al, een geslaagde videoproductie.