Planning is alles maar content is king. De Contentkalender is gevuld met content volgens het HERO-HUB-HELP model. Hierbij komt Help content het meeste voor en Hero content het minste.
Een contentkalender geeft een overzicht van alle content die gemaakt en gedeeld gaat worden door jouw bedrijf of organisatie in een bepaalde periode, bijvoorbeeld een jaar. In een contentkalender staat ook beschreven wat het onderwerp is, wat het doel is, wat voor type content het is en op welk kanalen je de content wil gaan delen.
Het werken met een contentkalender heeft de volgende voordelen:
Het zorgt voor de productie van een continue stroom van content richting je doelgroep.
Je zal makkelijker en sneller je doelen behalen, omdat je weet wat er moet gebeuren en wanneer het moet gebeuren.
Een contentkalender zorgt ervoor dat alle content beter op elkaar aansluit en voorkomt onnodige dubbelingen waardoor de kans op succes groter wordt.
Het dwingt je om goed na te denken over de te maken en te delen content. Hierdoor gaan het onder scheidend vermogen en de kwaliteit omhoog en dat is goed voor een betere overall resultaat.
Het is belangrijk om informatie te delen, hiermee toon je autoriteit en wek je vertrouwen op bij je toekomstige klanten. Voor bedrijven of organisaties wiens core business niet direct in de media ligt kan het plannen en produceren van content (volgens het HERO-HUB-HELP model) onnodig veel tijd en energie kosten. Zonder planning is de kans groot dat er weinig of niets wordt gedaan, en in het ergste geval neem je genoegen met matige kwaliteit content vanwege tijdgebrek of gebrek aan kennis. Het gevolg is dat jouw bedrijf of organisatie waardevolle commerciële kansen mist, waardoor er een rem op de groei ontstaat.