Vacature

Vindt meer personeel

Je wilt groeien met jouw bedrijf. Daarvoor moet je ook goed de groeiende vraag van klanten aankunnen. Je hebt goed personeel nodig. Maar goed personeel komt natuurlijk niet zomaar aanwaaien, daar zal je wat voor moeten doen. Je zal creatiever moeten omspringen met werving. Een vacature video is the way to go!

Waarom een vacaturevideo

We zijn als mensen nu eenmaal visueel ingesteld. Als je dus snel en effectief de juiste mensen naar jouw bedrijf wilt trekken, dan is een vacature video, uiteraard gecombineerd met een aantrekkelijke tekst, de ideale uitkomst. Met een video maak je mensen meteen enthousiast!

4 tips

4 Tips voor een ideale video vacature

In de huidige arbeidsmarkt moet je als werkgever opvallen om het beste personeel binnen te halen. Helemaal als je die experts zoekt die jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen. Een goede vacature video, met de juiste strategie, is daarbij van levensbelang. Hier hebben we de belangrijkste tips alvast op een rijtje voor je gezet

1. Keep it short
Met video kan je in korte tijd veel vertellen en laten zien over je bedrijf. Zeker als je het ‘show, don’t tell’ principe uitvoert. Houd de vacature video kort, maar krachtig. De eerste paar seconden van een video moeten pakkend genoeg zijn voor een mogelijke sollicitant om te willen blijven kijken en contact te zoeken.
2. de ideale kandidaat
Kruip in de huid van jouw ideale kandidaat. Wie is dat en wat wil die persoon weten van jouw bedrijf voor hij contact opneemt? Welke mensen wil je aanspreken? En hoe bereik je hen? Allemaal vragen die je moet stellen voordat je aan jouw wervingsfilm begint.
3. Toon de bedrijfssfeer
Je zal er alles aan moeten doen om een sollicitant over de streep te halen. Laat hem alvast proeven van de sfeer op de werkvloer, introduceer hem alvast aan nieuwe collega’s en maak duidelijk wat er straks allemaal onderdeel wordt van zijn functie.
4. Gebruik Humor om te overtuigen
Een video over jouw bedrijf hoeft niet meteen extreem zakelijk te zijn, maar mag best met een knipoog. Gebruik humor om mogelijke sollicitanten te overtuigen zich aan te melden bij jouw bedrijf.
Vorige slide
Volgende slide

Stappenplan

Met video kan je in korte tijd veel vertellen en laten zien over je bedrijf. Zeker als je het ‘show, don’t tell’ principe uitvoert. Houd de vacature video kort, maar krachtig. De eerste paar seconden van een video moeten pakkend genoeg zijn voor een mogelijke sollicitant om te willen blijven kijken en contact te zoeken.

Kruip in de huid van jouw ideale kandidaat. Wie is dat en wat wil die persoon weten van jouw bedrijf voor hij contact opneemt? Welke mensen wil je aanspreken? En hoe bereik je hen? Allemaal vragen die je moet stellen voordat je aan jouw wervingsfilm begint.

Je zal er alles aan moeten doen om een sollicitant over de streep te halen. Laat hem alvast proeven van de sfeer op de werkvloer, introduceer hem alvast aan nieuwe collega’s en maak duidelijk wat er straks allemaal onderdeel wordt van zijn functie.

Een video over jouw bedrijf hoeft niet meteen extreem zakelijk te zijn, maar mag best met een knipoog. Gebruik humor om mogelijke sollicitanten te overtuigen zich aan te melden bij jouw bedrijf.

 

Karen Moll van Charante | Hogeschool Leiden
Op een samenwerking met Quickworks kun je je verheugen! Ze zijn snel, communicatief vaardig en hebben een open mind. Het gaat er bij hen echt over dat de klant tevreden is. Hierdoor kom je samen tot een inhoudelijk sterk en mooi product!
Boudewijn Happé | Datacollectief
Quickworks heeft een geweldige video voor ons gemaakt. Vanaf het eerste contact tot de uiteindelijke levering was hun professionaliteit en toewijding duidelijk merkbaar. De video was van hoge kwaliteit, met scherpe beelden en meeslepende montage. Quickworks slaagde erin onze boodschap effectief over te brengen. Ik beveel hen ten zeerste aan voor hoogwaardige videoproducties.
Stichting ActiVite
We werken graag samen met QuickWorks. Het niveau van wat ze maken ligt altijd hoog en in de praktische zaken zijn ze flexibel en professioneel.

Onze klanten

Wij werken o.a. samen met

4.9 op basis van 41 reviews.

Onze blogs

Blog posts

Woman holding flowers leaning against fence used for article videomarketing

De complete guide voor krachtige videomarketing

Video, je kan er simpelweg niet meer omheen. Als je jouw bedrijf serieus neer wilt zetten in de markt dan zal je een goede videomarketingstrategie moeten hebben. Maar wat houdt dat nou helemaal in? In deze guide zullen we je alles vertellen over videomarketing zodat jij er straks mee aan de slag kan. We hopen dat je na het lezen een goed beeld hebt van de mogelijkheden, vormen en het nut van videomarketing zodat je jouw bedrijf naar een hoger niveau kan tillen. 

Lees verder »