Een goede commercialmaken voor je bedrijf blijft lastig. Je wilt trots uitstralen waar jouw bedrijf voor staat, zonder te veel op te scheppen. Daarbij wil je dat jouw advertentie blijft hangen bij kijkers, zodat ze eerder geneigd zijn om over te gaan tot actie. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Geen zorgen, we leggen in een aantal simpele tips uit hoe je van jouw commercial een regelrecht marketing succes maakt.

Laat kijkers zien hoe je hun probleem oplost
Je zal al gauw merken dat de meeste bedrijven in hun commercials vaak dezelfde termen gebruiken. Ze hebben het allemaal over de laagste prijsgarantie, de beste kwaliteit en de mooiste producten. Maar hiermee val je nog niet op tussen de horde aan commercials die mensen tot zich nemen. Om op te vallen, moet jouw commercial het einddoel van de bezoeker duidelijk en helder weergeven.
Het liefste in de eerste paar seconden. Oftewel, hoe ga jij het probleem van de kijker oplossen? Als je dat in een korte zin kan formuleren, dan heb je de kijkers aandacht te pakken. Die zin wordt de inhoud van jouw commercial. Daar kan je van alles omheen bedenken, maar het blijft de kern van de commercial.
De beleving van de kijker van jouw commercial
Probeer niet eindeloos te blijven hangen in de eigenschappen en kwaliteiten van jouw service of product, maar probeer in jouw videoproductie in de belevingswereld van de kijker te kruipen. Als je een kijker duidelijk kan maken dat jouw bedrijf het antwoord biedt op hun vraag, dan heeft dat een enorm effect. De kijker kiest toch vaak met zijn gevoel. Dus als je weet aan te sluiten op de beleving van de kijker, dan zorgt dat er al gauw voor dat ze eerder geneigd zijn om van jou iets aan te nemen.
Wil je dus meer verkoop en meer klanten, dan zal jouw commercial echt mee moeten in de beleving van de kijker. Dat is niet altijd even makkelijk, maar een geode videoproductie partij kan je helpen met het bedenken van een storyline voor jouw commercial die hier helemaal op aansluit.

Neem emotionele triggers op in jouw commercial
Bezoekers moet je aanzetten tot actie. Een goede manier om dit te doen is door middel van emotionele triggers. We zeiden het al eerder, de kijker kiest met gevoel. Mensen nemen geen beslissingen op basis van logica alleen. In plaats daarvan worden ze gedreven door emoties. Als mensen iets zien en daarop een sterke emotionele reactie zullen ze eerder geneigd zijn iets te doen. Je moet er dus voor zorgen dat jouw commercial een bepaald gevoel oproept bij de kijker. Als ze van jouw commercial een goed gevoel krijgen, dan zijn ze veel sneller geneigd om klant te worden.
Rijnlands Lyceum Oegstgeest – Video Commercial
Focus op voordelen, niet op kenmerken
We hebben het al even genoemd, maar focus je op de voordelen van jouw dienst, bedrijf of product en niet op de kenmerken en eigenschappen. Verspil geen tijd door te verklaren hoe geweldig jouw dienst is. In plaats daarvan, vertel de kijker hoe jouw bedrijf hun leven gaat verbeteren. Daar is de gemiddelde kijker namelijk naar op zoek. Die wil weten dat iets werkt en niet per sé waarom iets werkt. De kijker van jouw commercial moet het idee hebben dat jouw dienst of product hun leven gaat verbeteren.
Implementeer FOMO
Maak gebruik van FOMO, oftewel de angst om buitengesloten te worden. Dit kan een enorm effect geven om kijkers tot actie over te zetten. Laat zien wat mensen die wel gebruik maken van jouw bedrijf of product voor voordelen ervaren. De kijker heeft het gevoel dat ze iets mis lopen door niet van jouw dienst of product gebruik te maken. En dat zorgt er weer voor dat ze graag met jou in contact komen. Daardoor kan je de kijker makkelijker binden aan jouw bedrijf. Op die manier weet je de ervoor te zorgen dat de kijker van jouw commercial makkelijker klant wordt van jouw bedrijf.
