071 408 5826 / sales@quickworks.nl

Resultaten behalen met het 3-H model

Wat is het 3-H model? Zoals je misschien al hebt gemerkt zijn er vele soorten videoproducties die je voor jouw bedrijf kan laten maken. Maar welke soort content is geschikt? Gelukkig hoef je voor het antwoord op die vraag niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Er bestaat namelijk een perfect model dat jouw helpt met het kiezen van de juiste soort content. Maak kennis met het 3-H model van Google. 

3-H model graphic

3-H model: Hero, Hub en Help

Het 3H of ‘hero, hub, help’ model van Google helpt jou om content strategisch in te zetten. Veel organisaties zijn jou voorgegaan. En met succes. Een aantal jaar geleden kwam Google met een model voor contentmakers op YouTube. Door dit model toe te passen op hun content groeiden kanalen gigantisch.  Zie jouw bereik als een plant. Die groeit het beste met de juiste specifieke voeding, oftewel de beste content. Het 3-H model is veel breder toe te passen is dan alleen op YouTube en heeft inmiddels vele bedrijven al geholpen. Met het 3-H model kan ook jij de videocontent van jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen. Lees dus snel verder en ontdek alles over het gebruik van het 3-H model in jouw contentstrategie. Dan heb je straks de video content die het beste werkt voor jouw bedrijf.

Een contentstrategie die wel scoort

Zelf hebben we geleerd dat eigenlijk alleen de simpele strategieën overleven. Er moet namelijk mee gewerkt worden. Het idee achter het model is als volgt: Gedurende het jaar zet je drie verschillende soorten content in, de Hero, Hub en Help content. Iedere soort content kent zijn eigen frequentie, doelgroep en doel. Hieronder zie je de drie soorten content in een notendop uitgelegd met een aantal content onderwerp voorbeelden.

Hero

Corporate video
Branded video content
Commercial
Product introductie video

Hub

Mood video
Promotie video
Reclame video
Testimonial video
Project video
How it’s made video
Event video content en verhuur
Branded video content
Non profit video

Help

Uitleg video
How-to video
Instructie video
Vacature video
Case study video
Event impressie
Event video
Live streaming

Hero

Zorgt voor bezoekers en is jouw grote doorbraak en introductie aan de buitenwereld. Het is het visitekaartje onder de video en vooral bedoeld voor mensen die jouw bedrijf nog niet kennen, maar wel zaken met jouw zouden kunnen en willen doen. Denk bijvoorbeeld aan een Corporate video, Commercial of Branded Content. 



Bekijk bijvoorbeed onze eigen bedrijfsvideo en laat je inspireren


Hub

Hub content houdt de aandacht van jouw doelgroep vast zodat bezoekers en klanten terug blijven komen en verbonden blijven. Hub is bedoeld om van eenmalige klanten, herhalende klanten te maken en op de radar van mensen te blijven. Hierbij kan je denken aan Recalmes, Promotie video’s, Testimonials of toffe How It’s Made video’s. 

Help

Als laatste is er de Help content. Dit wordt ook wel de stille kracht onder de content genoemd. Deze content gebruik je om terugkerende klanten en bezoekers te helpen bij het maken van hun keuzes, zodat ze tevreden blijven en misschien anderen wel aanzetten om bij jouw aan te kloppen. Help content maakt mensen onbewust tot ambassadeur van jouw bedrijf. Instructievideo’s en impressies van evenementen vallen hieronder, maar ook livestreams en video updates. 

De juiste verhouding

Je kan als bedrijf heel makkelijk kijken welke groep gebruikers het meest interessant is om je op te focussen. Heb je meer baat bij Hero content, omdat je meer klanten wilt aantrekken, of focus je meer op de bestaande klanten? Een goede verhouding tussen alle drie de vormen van content is natuurlijk ideaal. Met ons LookBook krijg je al gauw inspiratie voor de verschillende vormen van videocontent.

Neem contact op

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Lees ook

Man sits in chair with flowers smiling - Floritec bedrijfsfilm presentator - behorend bij blog de mogelijkheden van video
Blog

De mogelijkheden van video simpel uitgelegd

Wil jij een professionele video maken om jouw boodschap over te brengen en indruk te maken op je doelgroep? In dit artikel ontdek je de essentiële stappen die je moet nemen. Van het schrijven van een goed script tot het regelen van de juiste mensen en het monteren van beelden. Leer hoe je jouw huisstijl kunt verwerken in de video en ontdek waarom het belangrijk is om losse edits te maken voor social media. Lees snel verder en ontdek de mogelijkheden van video!

Man tinkering with machine - Wageningen University and Research Oddbot projectfilm video voor jouw bedrijf blog
Blog

Voor jouw bedrijf is video absoluut essentieel!

Een videoproductie is het communicatiemiddel bij uitstek! Ook voor jouw bedrijf. Het valt niet meer weg te denken als het gaat om sales en marketing. We nemen je daarom graag mee in deze wereld, want sterke communicatie is alles!