Blog

The nseen collection in display case

Scotch Whisky Investments

Een cinematische uitdaging
“Binnenkort openen wij de deuren van ons nieuwe museum in het complex van Scotch Whisky Investments waarin de zeldzame collectie van Valentino Zagatti komt te staan. Kunnen jullie hier een cinematische promotievideo voor maken?” Deze uitdaging hebben we met beide handen aangegrepen. Eerst hebben we een toffe storyline gemaakt en de shots op locatie uitgedacht. De shoot die daarop volgde vroeg veel creativiteit van onze crew. De ruimte was nog niet helemaal klaar en ze hadden met veel spiegeling door het vitrine glas te maken. Maar eind goed al goed en de draaidag, of beter gezegd, nacht, is in stijl afgesloten met een mooi glas whisky. Al in al, een geslaagde videoproductie.

Lees verder »

Music all in

Veel gave video content
Nadat Jan via een vraag op zijn LinkedIn bij ons uit kwam kon hij, na meerdere verwijzingen, niet meer om ons heen. De originele vraag was één corporate video met voor elke afdeling een header video, productvideo’s en vier specials. Oftewel, veel videocontent. We kwamen er al snel samen achter dat Music All In meer baat had bij andere videoproducties. Binnen het afgesproken jaarbudget zijn we aan de slag gegaan en ontworpen de videostrategie van Music All in. De brainstormsessies stonden aan de basis van de storylines van de verschillende video’s. De service film was een creatieve uitdaging en is gedaan met een crew van vier personen; camera, geluid, assistentie en focus puller om de steadicam opnames goed te laten verlopen. Verder is er een acteur gecast en heeft Music All In zelf de muziektrack gecomponeerd en ingespeeld. De video content is succesvol op de socials en de website ingezet.

Lees verder »
RuhrGold brewer walking through hallway of brewery

RuhrGold

Uniek Pilsverhaal
“Het verhaal van RuhrGold pils is uniek door zijn historie, locatie en ambachtelijk productieproces, dat willen we overbrengen aan de horeca met een pakkende documentaire. Kunnen jullie deze film voor ons maken in een tijdsbestek van 2 maanden?” Dat was de vraag aan QuickWorks. Zoals je kunt zien hebben we daar ja op gezegd. Een goed begin is het halve werk. Dat betekend dat we ons hebben ingeleefd in het verhaal van dit pils en een storyline voor deze docu hebben geschreven. Daarbij hebben we ook rekening gehouden met de bijzondere manier waarop de docu ingezet zou gaan worden. De full version van 20 minuten staat op deze pagina en de teaser van 1,5 minuut in het Ons werk overzicht.

Lees verder »

Asantiaro

Sport branding
Als nieuw merk binnen de sportbranch was Asantiaro op zoek naar een video die goed de identiteit van het merk weergeeft en waar ze voor staan. Het moest een video worden geschikt voor de website en voor social media, die de aandacht trekt, het merk goed weergeeft en vooral heel duidelijk de stijl van Asantiaro laat zien. In een waanzinnige sportlocatie gingen de twee cameramannen van QuickWorks samen met de figuranten aan de slag om zoveel mogelijk mooie shots te maken. De video is een combinatie van stoere muziek, goede belichting, snelle montage en goed uitgedachte shots. Met deze opdracht heeft Asantiaro een video waarmee ze hun merk heel duidelijk in de markt zetten! Wil je ook aan de slag met een videoproductie laten maken? wij helpen je daar graag bij!

Lees verder »