Blog

The nseen collection in display case

Scotch Whisky Investments

Een cinematische uitdaging
“Binnenkort openen wij de deuren van ons nieuwe museum in het complex van Scotch Whisky Investments waarin de zeldzame collectie van Valentino Zagatti komt te staan. Kunnen jullie hier een cinematische promotievideo voor maken?” Deze uitdaging hebben we met beide handen aangegrepen. Eerst hebben we een toffe storyline gemaakt en de shots op locatie uitgedacht. De shoot die daarop volgde vroeg veel creativiteit van onze crew. De ruimte was nog niet helemaal klaar en ze hadden met veel spiegeling door het vitrine glas te maken. Maar eind goed al goed en de draaidag, of beter gezegd, nacht, is in stijl afgesloten met een mooi glas whisky. Al in al, een geslaagde videoproductie.

Lees verder »

QuickWorks

Video is hard! For most of our clients, that statement proves all too true. Before they knew us, at least. Everyone agrees that video is necessary for growing and boosting your business, increasing sales and brand awareness, increasing your company’s reliability, findability and expert status and is a great tool within sales, marketing, trade shows and presentations. And yet, setting up a video production is considered difficult. Because where do you start? We understand that problem all too well. So well in fact, that we put it at the center of our own corporate video.
After all, where do you even start? We understand that problem all too well. So well, in fact, that we’ve made it the focus of our own corporate film. In our own way, of course, with a big wink!

Lees verder »
QuickWorks boss standing in office

QuickWorks

Video is moeilijk?!
Voor de meeste van onze klanten blijkt die uitspraak maar al te waar. Voordat ze ons kennen, tenminste. Iedereen is het erover eens dat video noodzakelijk is voor het groeien en stimuleren van je bedrijf, het verhogen van sales en naamsbekendheid, vergroten van de betrouwbaarheid, vindbaarheid en expertstatus van je bedrijf en een geweldige tool is binnen sales, marketing, beurzen en presentaties. En toch wordt het opzetten van een videoproductie als lastig ervaren. Want waar begin je nu eigenlijk? Wij snappen dat probleem maar al te goed. Zo goed zelfs, dat we het centraal hebben gezet in onze eigen bedrijfsfilm. Natuurlijk op onze eigen manier, met een flinke knipoog!

Lees verder »

Music all in

Veel gave video content
Nadat Jan via een vraag op zijn LinkedIn bij ons uit kwam kon hij, na meerdere verwijzingen, niet meer om ons heen. De originele vraag was één corporate video met voor elke afdeling een header video, productvideo’s en vier specials. Oftewel, veel videocontent. We kwamen er al snel samen achter dat Music All In meer baat had bij andere videoproducties. Binnen het afgesproken jaarbudget zijn we aan de slag gegaan en ontworpen de videostrategie van Music All in. De brainstormsessies stonden aan de basis van de storylines van de verschillende video’s. De service film was een creatieve uitdaging en is gedaan met een crew van vier personen; camera, geluid, assistentie en focus puller om de steadicam opnames goed te laten verlopen. Verder is er een acteur gecast en heeft Music All In zelf de muziektrack gecomponeerd en ingespeeld. De video content is succesvol op de socials en de website ingezet.

Lees verder »

Cinefleur

Visual marketing on your digital doormat
Cinefleur is a visual marketing concept created in-house by QuickWorks. Our team invents, arranges, creates and distributes appealing visual stories in the world of flowers and plants. Central to this is the digital magazine that comes out 6 times a year and is distributed to +30k subscribers. Each time from a different beautiful city in Europe where we collaborate with professional models/presenters, florists, floral designers, garden centers and special locations. Productions arranged from a to z, creation of unique video and photo content and provides international placement and visibility on platforms like Instagram and Facebook. We are transparent about the results we achieve. Our partners receive a comprehensive report after each edition around the magazine, mailings and socials.

Lees verder »

Cinefleur

Visuele marketing op uw digitale deurmat
Cinefleur is een visueel marketing concept dat door QuickWorks in eigen beheer wordt gemaakt. Ons team bedenkt, regelt, creëert en verspreidt aansprekende visuele verhalen in de wereld van bloemen en planten. Met als centrale punt het digitale magazine dat 6 x per jaar uitkomt en verspreidt wordt naar +30k abonnees. Elke keer vanuit een andere mooie stad in Europa waar we o.a. samenwerken met professionele modellen/presentators, bloemisten, floral designers, tuincentra en bijzondere locaties. Producties van a to z geregeld, creatie van unieke video en foto content en zorgt voor internationale plaatsing en zichtbaarheid op platforms als Instagram en Facebook. We zijn transparant over de resultaten die we behalen. Onze partners ontvangen na iedere editie een uitgebreide rapportage rondom het magazine, mailings en de socials.

Lees verder »
RuhrGold brewer walking through hallway of brewery

RuhrGold

Uniek Pilsverhaal
“Het verhaal van RuhrGold pils is uniek door zijn historie, locatie en ambachtelijk productieproces, dat willen we overbrengen aan de horeca met een pakkende documentaire. Kunnen jullie deze film voor ons maken in een tijdsbestek van 2 maanden?” Dat was de vraag aan QuickWorks. Zoals je kunt zien hebben we daar ja op gezegd. Een goed begin is het halve werk. Dat betekend dat we ons hebben ingeleefd in het verhaal van dit pils en een storyline voor deze docu hebben geschreven. Daarbij hebben we ook rekening gehouden met de bijzondere manier waarop de docu ingezet zou gaan worden. De full version van 20 minuten staat op deze pagina en de teaser van 1,5 minuut in het Ons werk overzicht.

Lees verder »

Asantiaro

Sport branding
Als nieuw merk binnen de sportbranch was Asantiaro op zoek naar een video die goed de identiteit van het merk weergeeft en waar ze voor staan. Het moest een video worden geschikt voor de website en voor social media, die de aandacht trekt, het merk goed weergeeft en vooral heel duidelijk de stijl van Asantiaro laat zien. In een waanzinnige sportlocatie gingen de twee cameramannen van QuickWorks samen met de figuranten aan de slag om zoveel mogelijk mooie shots te maken. De video is een combinatie van stoere muziek, goede belichting, snelle montage en goed uitgedachte shots. Met deze opdracht heeft Asantiaro een video waarmee ze hun merk heel duidelijk in de markt zetten! Wil je ook aan de slag met een videoproductie laten maken? wij helpen je daar graag bij!

Lees verder »